Japan: het land van de Lachspieren - Reisverslag uit Obama, Japan van Erik Ensing - WaarBenJij.nu Japan: het land van de Lachspieren - Reisverslag uit Obama, Japan van Erik Ensing - WaarBenJij.nu

Japan: het land van de Lachspieren

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erik

25 Augustus 2005 | Japan, Obama

ik weet niet precies wat het is, maar Japan werkt heel erg op mijn lachspieren.
het gaat van de reclameborden die vaak vol staat met compleet idiote tekeningen, tot het gedrag in de barren.
ik begin bij het verkeer. de Japanners zijn zonder twijfel de meesters als het gaat om de meest lelijke auto's the maken, en die verschrikkelijk efficient te gebruiken.
ik heb ze met z'n vijven zien zitten in een auto die kleiner was dan een mini! het zal me niks verbazen als ik ooit nog een piepkleine Suzuki busje voorbij zie rijden met een koelkast achterin. daarnaast zijn de reclames die je hoort en ziet op de TV vaak verschikkelijk melig. en gisteravond liep ik langs een bar waaruit luidkels, en vol overtuiging werd meegezongen op een of ander onduidelijk liedje. voor Nederlanders is Nagasaki ook zeer amusant. zoals zommige van jullie misschien al weten was er in Nagasaki vroeger een Nederlandse handelspost, en de Nederlanders hadden het alleen recht op de handel uit Japan. nu zie je overal nederlandse dingen. het gaat van 'huis ten bosch', een soort van nagemaakt nederlands dorp, tot titels zoals 'Tante Annies Kaas Cake', en 'kroketburgers'.
maar Nagasaki is ook nog heel interresant vanwege het A-bom museum, die het verhaal verteld van de mensen die de atoombom hebben overleefd.
dat museum is een duidelijk aanrader, want het geeft heel duidelijk de gevelgen weer van zo'n soort bom.
-Erik



I'm not sure what it is, but Japan makes me laugh a lot. it ranges from commercials that are the pinnacle of dry humor, to the fact that Japanese are the undisputed masters when it comes to making ugly cars, and using them incredibly effective. I have seen 5 people sit inside a car that was smaller than a Mini! I wont be surprised if I see a Suzuki mini-van with a fridge in the back driving by someday.
it is also fun to walk by a Kareoke bar at night. you can hear very loud and very serious singing to some unknown song inside.
Yesterday I went to Nagasaki with the other AFS students that are in the area, and visited the A-bomb museum. that is most definetly a must-see. it tells of the actual consequences of an Atomic bomb exploding.
and thats all I have to say for today.
-Erik

  • 25 Augustus 2005 - 19:22

    Moeders:

    Hoi, Je was dus in Nagasaki! Leuk. Je hebt daar het officiele Holland Village. Elk jaar gaan er ook ALkmaarse kaasdragers die kant op, wist je dat niet?
    Ik kan wel zien, dat het keyboard anders is, je schrijft af en toe "lachwekkende" fouten...
    Ga zo door met schrijven, is leuk. Liefs,mama

  • 27 Augustus 2005 - 05:22

    Erik:

    dat 'holland Village' is dus Huis Ten Bosch. en het ligt inderdaad aan het keyboard dat ik talfouten maak. het duurt nog wel even voordat ik eraan gewend ben.

  • 28 Augustus 2005 - 14:16

    Arun:

    En heb je al iets gehad aan je cursus japans? Of praat je engels met je gast gezin?
    Groeten,
    Arun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Obama

Erik
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 40684

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2005 - 19 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: