Sneeuw! - Reisverslag uit Obama, Japan van Erik Ensing - WaarBenJij.nu Sneeuw! - Reisverslag uit Obama, Japan van Erik Ensing - WaarBenJij.nu

Sneeuw!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erik

24 December 2005 | Japan, Obama

hallo allemaal. ik weet dat ik gezegd heb dat 't verhaaltje eerder zou komen, maar het kwam er steeds maar niet van.
ok. op naar het probleem van het vorige verhaal.
het probleem was dat in de college waar ik Japanse les krijg, een paar leraren waren die vonden dat ik te sloom was voor de laagste klas van de cursus. maar dat was puur door de omstandigheden. de hele klas bestaat of uit Chinezen, of mensen die al minstens 2 jaar Japans hebben gehad. daarnaast hebben ze minstens 5 uur per dag om te studeren, terwijl ik nauwelijks 3 uur heb.
maar goed. na een kleine maand (vanaf 18 november)van ge-touwtrek, en niet meer naar de lessen mogen, is besloten dat ik pas weer in de lessen mag komen in het volgende semester, dat in maart begint.
waarschijnlijk deels omdat in de maand die ik 'gemist' heb, zoveel stof is doorgenomen dat ik toch al geen kans had om het bij te werken.
maar ach. het maakt mij op dit moment eigenlijk niks meer uit. ik ben nu bezig met de methode die ik van AFS heb gekregen, en ik moet zeggen dat die veel beter lijkt.
die methode gaat lekker rustig per maand, alhoewel ik nu alle 12 hoofdstukken voor maart ga proberen te maken.
het enige dat ik echt jammer vindt is dat ik de mensen van de cursus veel minder ga zien.
en dat was dat nieuws.

eens kijken... wat heb ik allemaal nog meegemaakt...
ah ja. vorige week zondag was er een afscheidsfeest van AFS voor de mensen die in maart/april gekomen zijn, en in Januari weer weggaan.
het was best leuk om de normaal volledig anti-emotionele Japanners in te zien storten.
ik heb daarnasst ook nog zelf lopen vissen wat voor nieuwe mensen er komen in maart.
voor zover ik weet komt er een Thailander, en een Amerikaanse. beide op een aardige afstand van mij, maar ik begin de busregeling te begrijpen, dus reizen word steeds minder een probleem.

ok. laatse punt.
afgelopen donderdag kreeg Obama een geweldige 5 centimeter aan sneeuw, waardoor iedereen over de toeren raakte, sneeuwkettingen omdeed, en mijn busrit naar school geen 1 uur duurde, maar 2 uur, waardoor ik dus ook weel later thuiskwam.
*zucht*
maar ik heb een paar goede foto's gemaakt.
en dat was het weer.
nu om de hele bende weer te vertalen.
EDIT:
afgelopen woensdag hebben we iets traditioneel Japans voor nieuwjaar lopen maken. het is een soort van pudding/brood-iets, dat bestaat uit zeer vochtige rijst die helemaal tot een soort rubberige substantie is geslagen met hamers.
heel erg grappig om te maken, en nog lekker ook! zie foto's.

-Erik

hello everyone. I know I said the story would come sooner, but I basically just kept forgetting.
Right. On to the problem of the last story.
The problem basically was that in the college where I have Japanese classes, there were some teachers that thought I was too slow the lowest class in the course.
This is purely circumstantional. The entire class is either Chinese, or has had Japanese for at least 2 years. Next to that, they all have at least 5 hours a day to study, while I hardly have 3.
But anyway, after about a month (from 18 November) of tug-a-war, and not being able to be in classes, they decided that they wont let me back in until the next semester, which is in March.
Probably part of that decision comes from because I ‘missed’ that month, I had no hopes of catching up anyway.
But I basically stopped caring about it. Right now I am using the method that AFS provided, and I must say it looks better than the one I was using. Its nice and relaxed with about a chapter a month, though I will be trying to make all 12 chapters before March.
The only thing I really don’t like is that I wont be seeing the people from the course as much anymore.
Ok. That was that news.

Lessee… what else did I do…
Oh yes… last Sunday there was a good-bye party from AFS for the people who came in March/April, and are leaving in Januari.
It was fun to see the normally anti-emotional Japanese break down.
I myself was asking around a bit to see what kind of new students I can expect in March. It turns out there’s a kid from Thailand, and one from America coming, though both of ‘em are not too close to me. Luckily I am beginning to understand the bus-system, so traveling is getting easier.

Ok. Last point.
Last Thursday, Obama received a whopping 5 centimeters of snow, which caused everyone to freak out, apply snow chains, and my normally one-hour bus ride to school became a two-hour one.
*sigh*
but at least I got some nice pictures.

Right. That was it.
EDIT:
last Wednesday we made something very traditionally Japanese for newyear. its some kind of pudding/cake made out of rice that is boiled, and then pounded into a rubbery substance that tastes damn good. plus its fun to do too! see photo's.

-Erik

CAPITAL EDIT:
Als ik erachter kom wie mijn site aan een spam-bot heeft gegeven, is diegene nog niet jarig.
laten we hopen dat de bot niet zoveel berichten plaatst dat ik ze niet allemal kan verwijderen.

If I find out who gave my site to a spam-bot, is that person in a lot of trouble.
lets hope the damn bot doesnt spam too much, so that I can still delete its posts.

  • 24 December 2005 - 18:54

    Maaike:

    mooie fotos piet!Nu nog hopen dat er hier ook sneeuw valt met kerst...
    liefs, je zus!
    PS- je andere zus zit nu asociaal in Zuid Afrika..tsssss ;)

  • 24 December 2005 - 19:48

    Aart En Jeannette:

    Beste Erik,

    Even een kerstgroet uit Alkmaar. Het is morgen eerste kerstdag. Dat is je mogelijk ontgaan in het verre Japan. Het grootste deel van de Japanners heeft waarschijnlijk niets met Kerstmis. Aan de andere kant zal de homo economicus die de Japanner schijnt te zijn, wel dankbaar gebruik maken van dit wereldwijde feest. Hier is het op straat op en top Kerstmis. Niet alleen de gebruikelijke kerstetalages en kerstbomen in huis, maar steeds meer felverlichte kertmannen die tegen gevels klimmen en bijna levensgrote verlichte rendieren met slee boven de luifel. Maar geen sneeuw, vandaag scheen er zelfs een zacht winterzonnetje. Jij hebt in ieder geval een witte kerst. Maar zo is het ook wel eerlijk verdeeld: Jij de sneeuw en wij de ballen.

    Ik las over Chinese studenten die via FSA in Japan komen. Merk jij overigens iets van de spanning tussen China en Japan onder je collega-studenten of bij je opvang-ouders? China is de laatste tijd erg boos over de Japanse geschiedenisboeken waarin de oorlogsmisdrijven van de Japanners gedurende de Tweede Wereldoorlog in China (bijv. de slachtpartij in Nanking) worden verzwegen. Maar het schijnt dat Japanners erg goed kunnen zwijgen over moeilijke onderwerpen, dus waarschijnlijk ook over dit hete hangijzer.

    Erik, als jullie iets aan kerstfeest doen, dan wensen we je een mooi feest. Zo niet, dan heb je wellicht een Japans feest in het verschiet. Dat lijkt me nog veel spannender.

    Gefeliciteerd met de verjaardag van Selma. Dit jaar nog op afstand maar volgend jaar krijg je weer appeltaart van oma uit Groningen.
    Hartelijke groeten,
    Aart, Jeannette, Judith, Gijs en Jakob.

  • 31 December 2005 - 20:02

    Moeders:

    Ziet er lekker uit, Erik! Gaat er nog een sausje van het een of ander overheen, of eet je het gewoon als dikke rijstkoek? Zou wel een stukje willen proeven. Wanneer eten ze dit nu, op Nieuwjaarsdag of op Oudjaar, zoals bij ons de oliebollen? Het zal wel net zo'n eeuwenoud gebruik zijn.
    OK, veel liefs, mama

  • 02 Januari 2006 - 17:29

    Age Kramer:

    Hallo Erik,
    Allereerst de beste wensen voor 2006. Heb je het leuk gevierd zo ver weg? Of vieren de japanners het oudjaar op een andere wijze. trouwens hartelijke dank voor je "ervaring in Japan" op de website. Ik vraag wel eens op de schietclub of men zich op de hoogte houdt en inderdaad sommige jongens kijken wel op je website maar reageren niet! Dat vindt ik jammer. Er is hier ook genoeg sneeuw gevallen, de laatste kerstdag begon het te sneeuwen, ongeveer 10/15 cm.en direct lag het openbaarvervoer plat! Echt Nederland. Je mag trouwens best wat meer schrijven over je ervaringen. Groetjes van "Achilles"

  • 10 Januari 2006 - 17:13

    Age Kramer:

    Hallo Erik,
    Hoe is het momenteel met je? Je hoort nu niets anders dan heel veel sneeuw in Japan! Als je de TV hier ziet vraag ik mij af of je nog wel naar school kunt gaan en dan neem ik aan dat je genoeg tijd hebt om even je ervaring op je website te zetten.
    groetjes Age Kramer

  • 05 Februari 2006 - 13:32

    Oma:

    ik vind het heel leuk om je fotos te bekijken, ik zie wel dat je het erg naar je zin hebt, houwen zo!!
    heel veel lieve groetjes,
    oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Obama

Erik
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 40686

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2005 - 19 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: