Update - Reisverslag uit Obama, Japan van Erik Ensing - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Obama, Japan van Erik Ensing - WaarBenJij.nu

Update

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erik

23 Oktober 2005 | Japan, Obama

ok. het was een tijdje, maar ik had niet veel om over te schrijven.
het leven gaat zijn gangetje hier, alhoewel ik maar een kleine 3 uur per dag met de gastfamilie door kan brengen.
maar dat is niet zo bijzonder als je mijn schooltijden bekijkt.

ok. de verhaaltjes.

een week of drie geleden ging ik met mijn gastouders naar een festival in Nagasaki.
het festival, genaamd, 'Okunchi', was heel erg grappig.
ik heb geen idee waar het over ging, maar het was heel leuk om mee te maken.
het festival bestond uit een markt, waar alles te koop was, en duurder dan normaal, en op verschillende plaatsen in de stad waren er optochten.
de optochten waren echt leuk. de eerste die ik tegenkwam was zo'n draken dans, en het is echt cool om die van zeer dichtbij te zien.
daarnaast waren er nog meerdere optochten, maar die heb ik grotendeels gemist door gewoon niet weten waar ze werden gehouden.
maar ik heb wel een zo'n optocht meegemaakt. (door een uurtje of twee te wachten, dat wel, maar ach..)
deze optocht was ook zeker weten de beste.
hij bestond uit een boot van een kleine twee ton, die werd voortgetrokken door een groep mannen, terwijl een band in de boot er lustig op los roffelt. het leuke hiervan was, dat alles in Nederlandse stijl ging. oftewel, of iedereen had iets rood-wit-blauws aan, of een pak uit de tijd van de VOC.
dus ik heb daar ook nog een aantal leuke foto's van kunnen maken.
daarnaast waren mensen bezig een reclame spotje te maken, dus ik ook nog mooi kunnen lachen om de acteurs.

nu het volgende punt.

gisteren was ik naar het Nederland-stijl pretpark/winkelcentrum dat 'Huis Ten Bosch' heet geweest.
het park ziet er goed uit, de bouwstijlen zijn zzer goed nagemaakt, ze hebben een beetje teveel molens neergezet, en ik haat ze voor het gebruik van elektromotoren in molens, en die molens dan open laten voor het publiek om erin te kijken.
daarnaast betwijfel ik het echt of er uberhaupt wel Nederlanders daar rondlopen, want de spelling van het Nederlands is verschikkelijk.
maar het was wel weer leuk om Loekie weer eens te zien.
en daarnasst waren ze kennelijk een beetje in de war met de datum.
ze waren de kerstbomen al aan het optuigen! in oktober! ze zouden op z'n minst iets met Sinterklaas moeten doen!

er was ook een tentoonstelling van Escher te zien, dus ik ben daarin geweest.
de hele tentoonstelling bestond uit een leuk gemaakte gang met allerlei werken van Escher tot leven gebracht, en een filmzaal waar een 3-D film werd gedraait.
ik zat me echt af te vragen na die film wat in de wereld de hoofdrolspeelster in die film heeft lopen roken.
de hele film zag eruit als een zeer slechte trip.

nu snap ik waarom de rest van de wereld de Nederlanders als stoners ziet.

en dat was dat weer voor nu.
-Erik


right. its been a while, but I havent had much to write about. life's pretty easy going now, apart from the fact that I can spend a maximum of three hours a day with my hostfamily. but, seeing my schooltimes, that isnt too weird.

anyways, the Stories.

about three weeks ago, I went to a festival in Nagasaki.
the festival, called 'Okunchi', was a lot of fun.
I dont have a clue wat its actual meaning was, but it was basically a large market where they were selling practically everything at higher-than-normal prices, and various parades at different places in the city.
the first parade I witnessed was one of those Dragon dance things, and it is very cool to see it up close.
then there were various other parades that I allmost saw, but missed due to not knowing where the hell they were.
but I did manege to see one. and that one was undoubtably the best one.
but I had to wait an hour or two for it to happen. but that wasnt too bad either, because I could have a few laughs at actor that were trying to do a commercial in the area.
that super parade consisted of an around two-ton heavy boat, being pulled by a group of people while some band inside the boat was drumming away happily.
now the thing that made this so awesome, was that it was all themed 'Dutch'. so everyone was either wearing something Red-White-Blue, or something from the times of the VOC.
and the whole boat was practically all Dutch flags and whatnot.
so yeah. that was fun to see.

ok, next story.

yesterday I went to the amusement park/shopping center called 'Huis Ten Bosch'.
so yeah, it was Dutch. at least, they tried to make it look that way.
and they were pretty convincing too. they copied the building styles pretty good, though I feel they overdid a bit with the windmills. and I hate them with a passion for using elektromotors in the windmills, and then opening them up for public.
but that aside, it was fun to walk around there, seeing Dutch stuff that doesnt appear in Holland itself anymore, and reading (horrendously spelled) Dutch again.
and it also seemed they didnt exactly know what date it was. I mean.. they were putting up the christmas trees! in october!

among the many 'Dutch' things, there was also an exposition about M.C. Escher.
me being the fan of Eschers work that I am, offcourse had to see it.
it consisted of a nicely made corridor in wich some of Eschers work had been made into lifesize, and a movie room where a 3-D movie was shown.
at the end of that movie, I couldnt help but think: 'what in the HELL was the main actress in that movie smoking!?'
it was made so that it all looked like a rather bad, drug-induced trip.

now I know why the rest of the world seems to see the Dutch as eternal stoners.

and that was all for now.

-Erik

  • 02 November 2005 - 09:46

    Judith:

    Fijn dat je je nog een beetje thuis kunt voelen met al die molens om je heen...hihi
    Wel een mooie gracht nagebouwd ja!
    liefs Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Obama

Erik
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 40680

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2005 - 19 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: