Kort berichtje - Reisverslag uit Obama, Japan van Erik Ensing - WaarBenJij.nu Kort berichtje - Reisverslag uit Obama, Japan van Erik Ensing - WaarBenJij.nu

Kort berichtje

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 November 2005 | Japan, Obama

hier komt even een kort berichtje om jullie te laten weten dat het nog stteds goed gaat met mij.
er zijn een paar probleempjes met mijn Japanse cursus, maar die zijn bijna opgelost (hopelijk).

en ik heb nog een aantal leuke foto's gemaakt.

ok. nu even een verhaaltje.

De Japanse Radio:

ik heb welliswaar maar een station gehoord, maar ik ben nog steeds aardig geirriteerd.

waar ik in weze kwaad om ben, is dat de presentatoren kennelijk verliefd zijn op hun stem. ze gaan dwars door een liedje heen kwekken. de liedjes zien er normaal zo uit:
*start goed liedje, draait voor 1 minuut*
begint de mannelijke presentator opeens erdoorheen te kwekken. ik kan het niet verstaan, maar ik denk dat het iets in de richting van dit is:
'wie houd er nou van dit populaire liedje? ik niet. en ik heb meer smaak dan iedereen samen. ik heb zin in polka! polka start nu!'
*start verschrikkelijk polka liedje*
en gooi daarbij een paar willekeurige 'is het echt?'s van de vrouwelijke presentator die ongeveer evenveel IQ heeft als een grapefruit.

gah. op die manier hebben ze talloze geweldige nummers kapotgemaakt.

raaah!
-Erik


right. a quick message saying that I'm still doing great, and though there's a few problems with my Japanese course, they're being solved as I write this.
plus, I made a few good photo's.

and now the real subject:
the Japanese Radio.

eventhough I have only heard one station, it left me rather irritated.

what basically happens is that as soon as a good song starts, the host starts babbeling through it about halfway though.
and though I can understand it, I got the suspicion that its something like this:

*awesome song starts, plays for about a minute, when...*
male host: 'this is sucky song! who likes this popular song anyways? I dont, and I have more taste than everyone rolled into one! I like polka! polka starts now!'
*horrible polka song starts*
and throw in random 'oh really's from the female host that has less IQ than a grapefruit, and you got your standard song on the Japanese radio.
gah! it just makes me so mad!

raaah!
-Erik

  • 06 November 2005 - 10:16

    Moeders:

    De italiaanse mafia is er niets bij. Walgelijk, die foto's. Verder klinkt de radio als in Frankrijk, daar wordt er naar mijn idee ook altijd doorheen gekwekt. Fijn, dat je straks weer naar de Nederlandse radio mag luisteren!!
    Liefs, mama

  • 08 November 2005 - 01:42

    Tim (Sendai):

    Heey Erik,

    Hoe is het daar?
    zo te zien gaat ie nog steeds toppie daar. Hele gave foto`s ook.
    Hier gaat het ook super. Kan niet beter eerlijk gezegd.
    Veel plezier.
    groetjes tim

  • 12 November 2005 - 13:50

    Elise:

    HE Erik,
    hoe is het daar?? Volgens mij heb je het wel naar je zin! Mooi verhaal over die Japanse radio, heel irritant inderdaad, liedjes zijn er om tot het eind geluisterd te worden!!! Hahaha! Dikke kus Elise

  • 15 November 2005 - 13:39

    Mama Selma:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!

  • 16 November 2005 - 06:49

    Leonard:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag :D Leer je ze nog wel het "Er is er een jarig, hoera, enz." lied?

  • 16 November 2005 - 19:08

    Aart & Jeannette:

    Erik,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. We hopen dat je er een feestelijke dag van gemaakt hebt met veel rijstwijn en vuurwerk. Ik had me voorgenomen dit bericht in het Japans te schrijven, maar ik las dat je daar nog niet zo bedreven in bent. We doen het deze keer dus nog maar in het Nederlands.
    Ik ben helaas een dag te laat met onze felicitaties, maar er miste een letter in je internetadres, zodat ik steeds een foutmelding kreeg. Het is leuk om je verhalen te lezen en de foto's te bekijken. Ik raakte enigszins in verwarring toen ik al die Nederlandse foto's zag. Pas toen ik voor het Amsterdamse Concertgebouw twee molens zag staan, viel het kwartje. Natuurlijk, het Japanse Madurodam op ware grootte. Het viel trouwens me ook op dat je in de loop van de maanden in Japan steeds slanker bent geworden. Man, wat zie je er goed uit. En zo keurig in je schooluniform. Sport je zoveel of krijg je niet voldoende te eten? Als ik je verhalen goed lees, zal het dat laatste wel niet zijn. Maar wellicht dat de Japanse keuken een mens slank houdt. Toen ik je dagindeling las, was ik danig onder de indruk. Niks geen luie puber, maar een goed geintegreerde Japanse workaholic. Daar kunnen je leeftijdgenoten hier nog wat van leren. Kerel, we blijven je volgen en we hopen dat je een leuke en leerzame tijd zult hebben. met hartelijke groeten, Aart, ook namens Jeannette

  • 17 November 2005 - 16:05

    Jakob:

    Hey man :D.
    Gefeliciteerd! met je nr. 18 verjaardag!
    Coole foto's met dat uniform.
    Nog veel suc6 in Japan man.

  • 20 November 2005 - 13:38

    Je Zus:

    Hee pietje!
    Eindelijk zie ik dan ook de foto's. Het heeft even geduurd maar goed. Vet gave foto's van jou in je uniform! lachen man!
    Heb je die foto's van Bor nog gekregen? Had ik via de mail gestuurd. Zo niet, laat het even weten dan stuur ik ze alsnog!
    Succes daar!
    Heb je eigenlijk nog leuke wilde beesten gezien ofzo? Over een maand zit ik lekker tussen de olifanten, leeuwen en gazelles...helemaal geen moeite mee.
    Nou geniet en ik spreek je later!
    Liefs Judith

  • 26 November 2005 - 20:28

    Janine Klesser:

    Hallo Erik
    De naam zal je niks zeggen, maar ik ben de moeder van Tim(Sendai)en heb jou ontmoet op Schiphol, de dag dat jullie vertrokken.
    Tim attendeerde ons op jouw site en ik heb vol belangstelling alles bekeken en gelezen.
    Leuk dat jullie het allebei zo goed maken.
    Ik wens jou nog een mooie tijd toe daar en wellicht zien we elkaar weer op Schiphol...bij terugkomst.
    Tot ziens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Obama

Erik
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 40677

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2005 - 19 Augustus 2005

Mijn eerste reis

Landen bezocht: